Workshop - Basiskennis Communicatie

Inleiding

Na deze workshop is de manier waarop je communiceert blijvend veranderd en word je gezien als een prettige gesprekspartner! De workshop Basiskennis Communicatie is een korte en actieve workshop waar de deelnemers op een informele manier leren hoe zij betere gesprekken kunnen voeren. Ze maken kennis met de basisprincipes van het communiceren en leren door contact te maken en goed te luisteren een betere gesprekspartner te zijn. Hoe neem je informatie op en hoe verwerk je dat? Hoe maak je verbinding en hoe kan je echt goed luisteren? Welke vragen kun je stellen en hoe zorg je dat je de juiste informatie krijgt?

Inhoud

De onderwerpen die aan de orde komen zijn het communicatiemodel, verbinding maken, luisteren en vragen stellen.

Vorm

De workshop bestaat uit theorie en uitleg, afgewisseld met praktische oefeningen. De theorie en de oefeningen zijn gebaseerd op technieken uit NLP. De onderwerpen zijn herkenbaar en direct toepasbaar. Er is volop ruimte voor eigen inbreng.

Resultaat

De deelnemer is in staat verbinding te maken met klanten, collega’s of andere gesprekspartners en kan door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen, de benodigde informatie verkrijgen. Hij of zij benadert mensen op een open en warme wijze en toont respect voor de opvattingen van de ander.

Voor wie

De workshop Basiskennis Communicatie is bestemd voor medewerkers die hun communicatie in de werkomgeving willen verbeteren.

Overig

De workshop duurt ongeveer 3 uur, onderbroken door een korte pauze, en vindt plaats op een locatie en tijdstip naar wens. Vanwege het persoonlijke karakter is het aantal deelnemers beperkt van 1 tot maximaal 6.
Yvonne van Lingen Bedrijfscoaching | Training

Basiskennis Communicatie

Inleiding

Na deze workshop is de manier waarop je communiceert blijvend veranderd en word je gezien als een prettige gesprekspartner! De workshop Basiskennis Communicatie is een korte en actieve workshop waar de deelnemers op een informele manier leren hoe zij betere gesprekken kunnen voeren. Ze maken kennis met de basisprincipes van het communiceren en leren door contact te maken en goed te luisteren een betere gesprekspartner te zijn. Hoe neem je informatie op en hoe verwerk je dat? Hoe maak je verbinding en hoe kan je echt goed luisteren? Welke vragen kun je stellen en hoe zorg je dat je de juiste informatie krijgt?

Inhoud

De onderwerpen die aan de orde komen zijn het communicatiemodel, verbinding maken, luisteren en vragen stellen.

Vorm

De workshop bestaat uit theorie en uitleg, afgewisseld met praktische oefeningen. De theorie en de oefeningen zijn gebaseerd op technieken uit NLP. De onderwerpen zijn herkenbaar en direct toepasbaar. Er is volop ruimte voor eigen inbreng.

Resultaat

De deelnemer is in staat verbinding te maken met klanten, collega’s of andere gesprekspartners en kan door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen, de benodigde informatie verkrijgen. Hij of zij benadert mensen op een open en warme wijze en toont respect voor de opvattingen van de ander.

Voor wie

De workshop Basiskennis Communicatie is bestemd voor medewerkers die hun communicatie in de werkomgeving willen verbeteren.

Overig

De workshop duurt ongeveer 3 uur, onderbroken door een korte pauze, en vindt plaats op een locatie en tijdstip naar wens. Vanwege het persoonlijke karakter is het aantal deelnemers beperkt van 1 tot maximaal 6.
Yvonne van Lingen Bedrijfscoaching | Training