Werkwijze coaching

Aanmelding

De medewerker meldt zich aan voor een coachings- gesprek. Ik plan vervolgens een afspraak met hem of haar in. Dit kan zijn op de locatie van het werk, telefonisch of online, met een videoverbinding. De coachingsvraag heeft een directe link met het werk.

Oriëntatiegesprek

De tweede stap in het traject is een (gratis en vrijblijvend) oriëntatiegesprek. Tijdens dit gesprek van ongeveer een uur, bespreken we het vraagstuk, de en kijken we of (NLP)-coaching hierbij past. Ook leg ik uit uit wat de coaching inhoudt en wat de inzet van de medewerker zal zijn. Vervolgens maken we afspraken over het vervolgtraject en gaan we met de coachingsvraag aan de slag. De afspraken worden vastgelegd in een coachingsovereenkomst.

Voorbereiding

Als voorbereiding op het coachingstraject, krijgt de klant een opdracht mee, het beantwoorden van enkele vragen, die zullen aanzetten tot nadenken over de huidige en de gewenste situatie.

Gesprekken

De gesprekken duren maximaal een uur en vinden om de twee weken plaats. Ze zijn online (videoverbinding), op de locatie van de medewerker of in de praktijk in Venhuizen, afhankelijk van de mogelijkheden en afstand. In de periode tussen de gesprekken werkt de klant aan de opdrachten of het huiswerk.

Eerste gesprek

Tijdens het eerste gesprek zal ik vooral luisteren en vragen stellen om het vraagstuk zo helder mogelijk te krijgen. Als de huidige situatie duidelijk is, begint het echte werk, stappen zetten naar verandering!

Doelgericht

Bij coaching staat het doel centraal. Je ervaart nu een probleem en de coach helpt je om uit te zoeken wat je anders wilt, wat je tegenhoudt en wat je nodig hebt om de gewenste situatie te bereiken.

Technieken

Bij de begeleiding maak ik gebruik van verschillende NLP-technieken. Met enkele gesprekken kunnen vaak al goede resultaten worden bereikt. Het aantal gesprekken kan variëren van 2 tot 6, afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk. Soms is één gesprek al voldoende! Blended of online coaching Bij blended coaching wordt een mix aan methodes ingezet. Bij de coaching maak ik gebruik van zowel persoonlijke gesprekken als online meetings (via een videoverbinding). Via het beveiligde online platform kan de klant ook opdrachten uitwerken, informatie vinden en versturen en contact houden.

Vertrouwelijk en onafhankelijk

Voor alle gesprekken geldt een absolute vertrouwelijkheid en anonimiteit. Ik rapporteer nimmer over de identiteit van de medewerkers of over de inhoud van de gesprekken aan de werkgever. Zie ook: NLP Zie ook: Tarieven .
Yvonne van Lingen Bedrijfscoaching | Training

Werkwijze coaching

Aanmelding

De medewerker meldt zich aan voor een coachings- gesprek. Ik plan vervolgens een afspraak met hem of haar in. Dit kan zijn op de locatie van het werk, telefonisch of online, met een videoverbinding. De coachingsvraag heeft een directe link met het werk.

Oriëntatiegesprek

De tweede stap in het traject is een (gratis en vrijblijvend) oriëntatiegesprek. Tijdens dit gesprek van ongeveer een uur, bespreken we het vraagstuk, de en kijken we of (NLP)-coaching hierbij past. Ook leg ik uit uit wat de coaching inhoudt en wat de inzet van de medewerker zal zijn. Vervolgens maken we afspraken over het vervolgtraject en gaan we met de coachingsvraag aan de slag. De afspraken worden vastgelegd in een coachingsovereenkomst.

Voorbereiding

Als voorbereiding op het coachingstraject, krijgt de klant een opdracht mee, het beantwoorden van enkele vragen, die zullen aanzetten tot nadenken over de huidige en de gewenste situatie.

Gesprekken

De gesprekken duren maximaal een uur en vinden om de twee weken plaats. Ze zijn online (videoverbinding), op de locatie van de medewerker of in de praktijk in Venhuizen, afhankelijk van de mogelijkheden en afstand. In de periode tussen de gesprekken werkt de klant aan de opdrachten of het huiswerk.

Eerste gesprek

Tijdens het eerste gesprek zal ik vooral luisteren en vragen stellen om het vraagstuk zo helder mogelijk te krijgen. Als de huidige situatie duidelijk is, begint het echte werk, stappen zetten naar verandering!

Doelgericht

Bij coaching staat het doel centraal. Je ervaart nu een probleem en de coach helpt je om uit te zoeken wat je anders wilt, wat je tegenhoudt en wat je nodig hebt om de gewenste situatie te bereiken.

Technieken

Bij de begeleiding maak ik gebruik van verschillende NLP-technieken. Met enkele gesprekken kunnen vaak al goede resultaten worden bereikt. Het aantal gesprekken kan variëren van 2 tot 6, afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk. Soms is één gesprek al voldoende! Blended coaching Bij blended coaching wordt een mix aan methodes ingezet. Bij de coaching maak ik gebruik van zowel persoonlijke gesprekken als online (via een videoverbinding). Via het beveiligde online platform kan de klant ook opdrachten uitwerken, informatie vinden en versturen en contact houden.

Vertrouwelijk en onafhankelijk

Voor alle gesprekken geldt een absolute vertrouwelijkheid en anonimiteit. Ik rapporteer nimmer over de identiteit van de medewerkers of over de inhoud van de gesprekken aan de werkgever. Zie ook: NLP Zie ook: Tarieven .
Yvonne van Lingen Bedrijfscoaching | Training